REGISTRUL AGRICOL
Anunț privind înscrierea în Registrul Agricol – anul 2019
Înscrierea în Registrul Agricol
Registrul agricol este document oficial de evidență primară unitară în care se înscriu date privind: componenţa gospodăriei/exploatației agricole, terenurile aflate în proprietate identificate pe parcele, pădurile proprietate publică/privată identificate în raport cu grupa funcţională şi vârsta, modul de utilizare a suprafețelor agricole privind suprafaţa arabilă cultivată cu principalele culturi, suprafețele de teren necultivat, ogoarele, suprafața cultivată în sere şi solarii şi suprafaţa cultivată cu legume în grădinile familiale, numărul pomilor răzleţi, suprafaţa plantaţiilor pomicole şi numărul pomilor, alte plantaţii pomicole aflate în teren agricol, viile, pepinierele viticole şi hameistile, suprafețele efectiv irigate în câmp, animalele domestice şi/sau animalele sălbatice crescute în captivitate.
Cine poate solicita acest serviciu
Orice persoană fizică şi juridică ce deține în proprietate sau în arendă terenuri agricole, terenuri forestiere, animale, păsări şi albine sau de către persoanele juridice care au ca obiect de activitate creșterea animalelor sau cultivarea pământului pe teritoriul comunei Jijila. Solicitarea o poate face capul gospodăriei sau oricare alt membru major din familie.
Pașii ce trebuie urmați
Pentru înscrierea în Registrul Agricol se parcurg următorii pași:
1. Prezentarea la sediul Registrului Agricol
Persoana care dorește înscrierea în Registrul Agricol se prezintă la registrul agricol cu actele doveditoare pentru a putea fi înscris în registrul agricol.
2. Înscrierea în Registrul Agricol
Soluţionarea solicitării se face imediat, odată cu înscrierea datelor în registrul agricol, după care se vizează declaraţia de impunere necesară pentru a fi prezentată de către cetăţean Compartimentului de taxe și impozite, pentru impozitare.
Acte necesare
– actele doveditoare privind proprietatea sau arenda proprietăților enumerate mai sus.
Unde se depun actele
Actele se depun la Biroul Registru Agricol
Eliberarea adeverințelor care atestă înscrierile din registrul agricol.
Serviciul presupune eliberarea adeverințelor care atestă înscrierile din registrul agricol necesare la întocmirea dosarelor de bursă, ajutor social, evidența populației şi la diverse instituții (Enel, ENGIE, etc.).
Cine poate solicita acest serviciu
Adeverințele pot fi solicitate de orice persoană care este înscrisă în Registrul Agricol.
Pașii ce trebuie urmați:
Pentru eliberarea adeverințelor care atestă înscrierile din registrul agricol se parcurg următorii pași:
Prezentarea la Biroul Registru Agricol
Cetăţeanul se prezintă la Biroul Registru Agricol, unde depune o solicitare în scris în care se precizează numele adresa si pentru ce solicită adeverinţa.
Depunerea actelor
Cererea împreună cu celelalte acte necesare se depun la Biroul Fond Funciar si Registru Agricol
Ridicarea adeverinței
Timpul de rezolvare a adeverinţelor este de 3 zile.
Adeverința se ridică de la Biroul Registru Agricol
Acte necesare
– cerere
– timbru fiscal cu valoarea de 2 lei.
– acei cetățeni care nu au poziţie de registrul agricol vor completa o declaraţie pe proprie răspundere că nu deţine teren agricol pe raza municipiului Baia Mare şi nici în alte localităţi din ţară, pe care o ataşează cererii
– pentru adeverințele de ajutor social şi șomaj nu se depune la solicitare timbru fiscal
– pentru adeverinţele necesare la evidenţa populaţiei este obligatoriu ca solicitantul sa aibă poziţie de registru agricol (să deţină teren agricol, casă şi anexe).
Unde se depun actele
Actele necesare se depun la Biroul Registru Agricol